Elektromobilná šaškáreň pokračuje

Pri čítaní „zasvätených“ komentárov odborníkov z rôznych automobilových periodík na adresu elektromobilov mi je niekedy do plaču,inokedy do smiechu.Asi by sa dalo povedať – koho chlieb jedia,toho pesničku spievajú.

Smutné je,že svojimi „odbornými“ vyjadreniami zavádzajú širokú verejnosť a vytvárajú nepravdivý obraz.Ak totiž niekto testuje elektromobil na diaľnici,niet divu,ako jeho „test“ nakoniec dopadne.Kritikou dojazdu,rozdielov medzi papierovým a skutočným dojazdom,dopadom používania spotrebičov na dojazd,alebo skracovaním dojazdu počas zimného obdobia a teda nízkych teplôt.Áno,svoj podiel na krivom zrkadle majú aj niektorí výrobcovia,ktorí uvedú v charakteristike úžasné parametre,len akosi „zabudnú“ na podmienky,v ktorých ich dosiahli.Tieto praktiky sú však úplne bežné aj u vozidiel na benzín či naftu.

Elektromobilita je hudbou budúcnosti.Hlavne v slovenských podmienkach,kde sa aj štát viac-menej tvári,že je nevidí.Tu však niet divu,pretože verejného činiteľa na Slovensku nezaujíma nič,z čoho si nemôže niečo uchmatnúť.

Pre užívateľa elektromobilu je dôležitá len odpoveď na jednu otázku – na aké účely chce elektromobil využívať a či jeho vlastnosti dokážu naplniť požiadavky.Všetko ostatné je bezpredmetné,pretože ak je odpoveď na danú otázku kladná,potom už o kúpe rozhoduje len faktor dostupných financií (a ten rozhoduje pri kúpe každého auta).

Pri elektromobile mnohých odradí jeho vyššia cena a nedostatok objektívnych informácií.Napríklad nákladov na servis vozidla,alebo odpovede na to,čo bude po skončení záruky (čo sa týka hlavne batérií),predajnosti vozidla,alebo ceny za výmenu batérií.

Ak nekto jazdí pravidelne dlhé trasy,môže uvažovať o elektromobile,ale musí akceptovať – buď výrazne vyššiu cenu vozidla,alebo častejšie nabíjanie (a tým rýchlejšie opotrebenie batérií).

Pokiaľ však niekto jazdí denne po meste a dlhšie trasy absolvuje ojedinele,v pohode si vystačí aj s elektrickou Dáciou.A investícia je potom prijateľná.Nehovoriac o tých,čo potrebujú druhé auto do rodiny,na vybavenie bežných potrieb (cesta do práce,deti do školy,nákupy a pod.),tam je elektromobil ideálnou voľbou.Osobitnou otázkou je nabíjanie.Z vlastnej skúsenosti môžem povedať,že sieť nabíjacích staníc na Slovensku nie je síce optimálna,ale nebráni cestovaniu elektromobilom po Slovensku (ani na dlhšie trasy,len si to vyžaduje určitú zdatnosť v plánovaní).Trocha času obetovaného na naplánovanie ciest sa vráti v podobe výrazných úspor nákladov a rozhodne to stojí za to.

Čo by som poradil zvedavcom ? Ak ich zaujíma elektromobil,vybrať si značku a navštíviť predajcu.Vyskúšať a urobiť si vlastný názor.Zamyslieť sa nad možným využitím,obmedzeniami v súvislosti s dojazdom a nabíjaním … a vyhodnotiť – či využijú a bude prínosom,alebo nie.Mediálna šaškáreň okolo elektromobility (a údajnej snahy o čistejšie životné prostredie) ich môže len popliesť …

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

Nekalé praktiky digitálnych platforiem

25.05.2025

Na začiatku je bombastická reklama o fantastickom zárobku 29€ na hodinu či 14€ na hodinu A na konci krutá realita,kde zarábajú anonymní šmejdi s požehnaním štátu. Ako to teda funguje u najznámejších platforiem pre taxi a kuriérov? V prvom rade cez neustále nábory naivných,pretože fluktuácia je obrovská.Väčšina adeptov nepozná rozdiel medzi tržbou a zárobkom,a tak [...]

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

Milan Majerský (KDH) a Andrej Danko (SNS).

SNS nepodporí odvolanie Šaška. Za novelu ústavy nezahlasuje dvojica z KDH, potvrdil Majerský

07.09.2025 13:58

V relácii ta3 diskutovali predseda SNS šéf KDH.

Peter Kotlár

Kotlár nevylúčil, že by mohol odísť z postu splnomocnenca vlády. Naznačil záujem o post ministra

07.09.2025 12:09

Splnomocnenec podľa svojho vyjadrenia predstavuje pre stabilitu hrozbu.

Vatican / Canonizations / Carlo Acutis /

Pápež Lev XIV. vyhlásil za svätého prvého mileniála. Bol známy aj ako „Boží influencer“

07.09.2025 11:55

Väčšinu svojho života sa venoval šíreniu katolíckej viery na internete.

Ján Hrčka

Staronovým starostom Petržalky by mal byť Hrčka. Účasť nedosiahla ani 20 percent

07.09.2025 11:23

Hrčka sa v lete vzdal mandátu. Išlo o vyvodenie politickej zodpovednosti za miliónový podvod, ktorý odhalili na miestnom úrade.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,449
Celková čítanosť: 10070735x
Priemerná čítanosť článkov: 4112x

Autor blogu