Videl som eko-maratón, ktorého cieľom bolo dosiahnutie najnižšej spotreby. Celkom ma zaujal a tak som si povedal, že si pri svojej pracovnej ceste otestujem schopnosti …
Nie, nebudem napínať do konca, bol som síce blízko, ale predsa len som prekročil hranicu, pod ktorou začínajú skutoční experti. Nič na tom nemení ani fakt, že celkový výsledok pokazila kolóna pred Žilinou, a hľadanie miesta na parkovanie. K cestovaniu patria aj nepriaznivé okolnosti, nie ?
Trasa viedla z Čremošného do Žiliny, a mala dĺžku 65,6km. Je to známa trasa, na ktorej nemusia vodiči (konečne) ničiť svoje autá na povestnej panelovke, hoci pre objektívnosť treba dodať, ak by sa poriadne udržiavala, nebola by skončila v havarijnom stave. Ale to je pripomienka na adresu niekoho iného.
Na trase som použil rodinný Renault Kadjar, vybavený naftovým motorom 1.5 dCi, s výkonom 81kW, automatickou prevodovkou EDC, ešte stále obutý na zimných pneumatikách, keďže jeden nikdy nevie, čo počasie (hlavne v Tatrách) vyvedie.
Auto má dnes cez stotridsaťtisíc kilometrov, takže už má niečo za sebou. Bežne s ním jazdím niekde medzi 4,5-5,5l/100km. V zime atakujem skôr hornú hranicu, ale to platí aj počas horúceho leta pri využití klimatizácie. Aj v tomto aute ignorujem tlačidlo ECO a vypínam výmysel šialencov, určený na plnenie bankových účtov servisov – Štart-Stop. Počas cesty mrholilo, neskôr hustejšie pršalo.
Pre porovnanie som vynuloval palubný počítač pred oboma cestami, čiže do Žiliny aj späť do Čremošného. Dodnes som mal osobný “rekord” na hodnote 3,6l/100km. A už vtedy som konštatoval, že sa to veľmi nepodobalo jazde. Skôr trápeniu, minimálne na strane vodiča.
Taktika jazdy ? Tempomat, maximálne využívanie zotrvačnosti, plynulé rozbiehanie a občasné využitie závetria za kamiónmi. A výsledok ?
Chvíľu to vyzeralo aj na senzačný výsledok v podobe konečnej hodnoty 2,9l/100km. Prišli však spomenuté kolóny a hľadanie miesta na parkovanie, takže konečnou hodnotou bola cifra – 3,2l/100km. Hovorím o ceste do Žiliny. Spiatočná cesta už tak slávne nedopadla, konečný výsledok sa zastavil na hodnote – 3,8l/100km. Nie zlé, ale k úžasnému výsledku to malo stále ďaleko.
V prvom prípade sa zastavila priemerná rýchlosť na hodnote 53,2km/hod., v druhom to bolo 47,8km/hod. V aute som bol sám. Čo dodať ?
Hádam – klobúk dolu pred tými, ktorí sa dostanú pod tri litre v rôznych súťažiach, pretože aj krátky test mi ukázal, že sú oveľa lepší, než ja … ale bol som blízko … no stačilo …
jaj to je o benzine a vozeni sa v autiaku ja ...
Skúsenosť mi hovorí, že pod triapol litra ...
Tono Múčka sa takýchto pretekov zúčastňoval ...
Celá debata | RSS tejto debaty