Bohaté Slovensko nepotrebuje dane !

Slovenskou tradíciou sa stalo odpúšťanie daní bohatým a rozdávanie finančnej podpory, aby boli ešte bohatší. V štáte, ktorý naháňa drobných podnikateľov ako choré vši pre pár grajciarov, miliardy nadnárodných spoločností zdaňovať netreba …

Médiami prebleskla správa o rozhodnutí nemeckého súdu, ktorý zakázal činnosť spoločnosti Uber. Rozhodnutie nasledovalo necelý mesiac po tom, ako nebola predĺžená licencia tejto spoločnosti v Londýne. Prečo ?
Zrejme došla vyspelým krajinám trpezlivosť s aktivitami rôznych spoločností, ktoré ponúkajú v rôznych formách prepravu osôb,  a skrývajú to pod kepienkom rôznych aktivít. Niekde pod zámienkou prenájmu áut s vodičom, inde sa tvária ako taxislužby, kde však leží všetka zodpovednosť na pleciach vodičov, pracujúcich za niekedy doslova otrockých podmienok, pričom nadnárodné spoločnosti inkasujú len tučné zisky.

A tie zisky obvykle zdaňujú mimo územia krajín, kde sa tvoria … veci zašli tak ďaleko, že niektoré spoločnosti nechávajú vodičov platiť za seba aj daň z pridanej hodnoty … v mene maximalizácie ziskov.

Však zo štátneho krv netečie, nie ? Ťažko čakať od politika ochranu štátneho a národného záujmu, ak nemôže byť braný na zodpovednosť za rozhodnutia, ktorých priamym následkom je poškodenie záujmov štátu. Nečudo, s akou radosťou sa na Slovensku usádzajú rôzne “schránkové” firmy, ktorých skutočné sídlo zrejme nepoznajú ani ich slovenskí “zástupcovia”.

Čo nechápeme na Slovensku, zrejme pochopili inde. V prípade alternatívnych taxislužieb pochopili, že konečným následkom podnákladových cien bude likvidácia podnikateľov, ktorí si svoju prácu robili poctivo a platili dane, opotrebovaná a poškodená cestná infraštruktúra a nakoniec ovládnutie dopravy v danom segmente spoločnosťami, nad ktorými nebude mať nikto kontrolu. A nakoniec prudký rast cien prepravy, napokon podobnů skúsenosť máme aj na Slovensku s inými odvetviami hospodárstva.

Áno, dnes sa mnohí radujú, že jazdia taxíkmi za ceny, ktoré sa neraz blížia cenám verejnej dopravy, napríklad v autobusoch. Netušia, a nechců ani vidieť, že skutočný účet za ich dnešné nadšenie príde oveľa neskôr. Nehovoriac o tom, kto a aké služby poskytuje. Čoraz viac sa objavujú v lacných taxíkoch vodiči z tretích krajín, ktorí v nejednom prípade ani neovládajú slovenský jazyk. A naopak končia profesionáli, ktorí poskytovali dlhé roky kvalitné služby a prispievali aj do štátneho rozpočtu.

Stále sme sa nepoučili, kde končí anarchia založená na vládnutí zástupcov cudzieho záujmu …

Napriek tomu riešenie existuje. Nie, rozhodne nemusíme vyháňať zahraničné spoločnosti. Stačí však zaviesť pravidlo, že musia mať sídlo na území Slovenska a podliehať zdaneniu na území Slovenska. A zaviesť regulačné opatrenia v cenách, aby sa tak zabránilo nekalým spôsobom vytvárania neprirodzených monopolov a likvidácie konkurencie. Tieto opatrenia môžu obnoviť kvalitu služieb v doprave a hlavne – chrániť záujmy Slovenska a zabrániť zneužívaniu obyčajných ľudí …

 

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

Nekalé praktiky digitálnych platforiem

25.05.2025

Na začiatku je bombastická reklama o fantastickom zárobku 29€ na hodinu či 14€ na hodinu A na konci krutá realita,kde zarábajú anonymní šmejdi s požehnaním štátu. Ako to teda funguje u najznámejších platforiem pre taxi a kuriérov? V prvom rade cez neustále nábory naivných,pretože fluktuácia je obrovská.Väčšina adeptov nepozná rozdiel medzi tržbou a zárobkom,a tak [...]

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

Thunovský palác, Poslanecká snemovňa, Česko

Stručná história volieb do Poslaneckej snemovne ČR

01.09.2025 16:05

Po vzniku samostatnej Českej republiky v roku 1993 sa voľby do Poslaneckej snemovne stali kľúčovým prvkom jej politického systému.

Česko, voľby veľvyslanectvo hlasovanie voľby parlamentné

Môže sa voliť do Poslaneckej snemovne ČR zo zahraničia?

01.09.2025 16:03

Českí občania, ktorí žijú v zahraničí, majú právo voliť do Poslaneckej snemovne Parlamentu ČR. Pre nich existuje špecifický spôsob hlasovania.

ČR voľby Žítková hlasovanie voľby parlamentné

Kedy sa konajú voľby do Poslaneckej snemovne ČR 2025

01.09.2025 15:56

Voľby do Poslaneckej snemovne Parlamentu Českej republiky v roku 2025 sa uskutočnia v piatok 3. októbra a v sobotu 4. októbra 2025.

Česko, poslanecká snemovňa

Čo sú voľby do Poslaneckej snemovne Parlamentu ČR a prečo sú dôležité?

01.09.2025 15:53

Voľby do Poslaneckej snemovne sú najdôležitejšie parlamentné voľby v Českej republike.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,449
Celková čítanosť: 10064865x
Priemerná čítanosť článkov: 4110x

Autor blogu