Len páni sudcovia si to všimli až vo chvíli, keď ťažká ruka spravodlivosti dopadla na ich plecia. Navyše, o našej krajine môžeme povedať aj niečo iné – sme krajinou, kde žijú rovní a … rovnejší (bohatší či známejší) ….
Trasa bola dlhá 37 kilometrov. Jazda trvala bez desiatich minút rovné tri hodiny. Prečo ? Čo meter, to jama, roleta, hrboľ či štrk … podľa označenia to bola komunikácia II. triedy, podľa stavu by sa za ňu hanbili aj Rumuni v čase temna vlády karpatského “ génia „. Väčšinou sme išli krokom, občas ručička rýchlomera poskočila na závratnú hodnotu dvadsať kilometrov za hodinu.
Chvíľami sme sa rehlili, že aj beznohý na kolobežke by pri našej jazde pôsobil ako nadopovaný šprintér. Smiech nás prešiel vo chvíli, keď sme zbadali vedľa cesty dve uniformované ramená zákona, ako merajú rýchlosť. Pretrel som si oči, či nemám vidiny … nemám, naozaj merajú rýchlosť. Nedalo nám to a zastali sme na čistinke za nimi a dali sa s nimi do reči … vraj im nadriadený prikázal, tak robia, čo môžu. A čo ste namerali, zasmiali sme sa. No, niektorí išli aj štyridsať, jeden priznal. Veru, strašná to rýchlosť, na trase, kde sa údajne môže jazdiť deväťdesiatkou. (možno s bévépéčkom) …
Neviem, ale ak si dobre pamätám, jednou z povinností policajta je dohliadanie na bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciách. To znamená, že v prípade, ktorý sme zažili, je povinný vyzvať správcu komunikácie, aby ju bez meškania uviedol do stavu, ktorý umožňuje jej bezpečné používanie. Pokiaľ viem, tak značka, informujúca o poškodenej ceste týmto riešením nie je.
Pánov sudcov sa dotklo, že ic niekto chce lustrovať. Nuž, my obyčajní ľudia musíme znášať lustrácie pravidelne a bezdôvodne. Zastaví vás hliadka, vyžiada si doklady a následne zisťuje v databáze, či nie ste záujmová osoba. Stratíte čas … a pocit, že ste človek a ten v uniforme je platený z vašich daní, a teda by mal pomáhať a slúžiť. Neslúži …
T. Gašpar chce pritvrdiť v kontrolách pre nárast nehodovosti. Kde sú príčiny jej rastu ? No, myslím, že súvisia aj s činnosťou polície, ktorá neraz neslúži, ale skôr šikanuje. Hľadá spôsob, ako udeliť sankciu za vyhorenú žiarovku u nešťastníka, ktorý má v manuále k autu napísané – navštívte autorizovaný servis. Medzitým prebehne okolo niekoľko vagabundov, ktorí sa valia po obci stovkou, či predbiehajú cez plné čiary … a rameno zákona rieši – žiarovku. Výsledkom je, že poctivý vodič jazdí unavený a vystresovaný … z neustálych obáv, čo ho postihne. Nemusí urobiť absolútne nič, a zaplatí pokutu … lebo ak sa nevyzná, nejaký “ snaživec “ ho presvedčí, že priestupok urobil a musí platiť.
Nemecko, Anglicko, Írsko, Francúzsko, Portugalsko, Španielsko či Taliansko … policajtov som videl len pri riešení konkrétnych problémov a nikdy si ma nevšímali, lebo som nič neurobil. Na Slovensku som kontrolovaný tri-štyrikrát týždenne, či som náhodou … vhodná obeť na vylákanie peňazí. Vôbec nejde o bezpečnosť na cestách … ak by išlo, tak by vagabundi v kategórii celebrity nemali vodičák rok po zabití nevinného pod vplyvom alkoholu, a už vôbec by nebehali po slobode, ak by sa zistil opakovaný priestupok a navyše porušenie podmienky, udelenej súdom … na Slovensku však padla amnestia pre istú osobu … a život ide ďalej, však čo tam po nejakej spravodlivosti či obeti, nie ?
Páni sudcovia, nehnevajte sa … postihlo vás len to, čo ste roky pokladali za bežnú a tolerovateľnú prax. Vietor ste zasiali, búrku idete žať … však si len spomeňte na tie množstvá pochybných situácií, kde ste mlčali … hoci ste mali kričať a konať. Kto čím bojuje, tým aj padá …
Buko, koľko kilometrov najazdíš ...
Otvor oci a vsimni si zakladne znaky. ...
Buko musím reagovať, zrejme máš ...
Cudzinec, dobrý článok - ale ... ...
" Na Slovensku som kontrolovaný ...
Celá debata | RSS tejto debaty