Založ si blog

A kde je zodpovednosť za škody na verejnom majetku, páni ?

Včera prešla spravodajstvom v rozhlasovom éteri bombastická správa – košický krajský úrad uznal, že uzatvorením mosta cez Ružín by sa obyvateľom skomplikoval život, a povolil, aby most i naďalej využívala (hoci v núdzovom režime) osobná doprava. Asi by sa mali ľudia radovať, nie ?

Neviem, ale nevidím na tom nič radostné. Skôr niečo neveľmi vábne, poriadne a ďaleko zapáchajúce … pretože, mali by byť kladené otázky, a dôsledne zistené, kto vlastne nesie za súčasný stav zodpovednosť, či niekto nezanedbal svoje povinnosti a nakoniec – čo to bude stáť ?

Skúsme sa na problém slovenských ciest v havarijnom stave pozrieť bližšie – napríklad na dnes uzatvorenú komunikáciu cez Kremnické Bane, ktorej rekonštrukcia bude trvať rok (!), alebo aj na opakovane spomínanú cestu z Turčianskych Teplíc do Martina – teda povestnú panelovku, či mnoho úsekov ciest a mostov, kde sa problémy s ich technickým stavom riešia (?) umiestnením dopravnej značky, symbolizujúcej nejaké obmedzenie užívateľov. Vo všetkých prípadoch sa nepochybne jedná o zlyhanie systému a správcu komunikácie. Presnejšie … čas ukazuje, že vlastne ani žiadny systém údržby ciest nemáme, ináč by sa havarijné stavy neopakovali.

Napríklad prejazd cez Kremnické Bane – roky zaznievali kritické hlasy, ktoré nikto nebral na vedomie, hoci upozorňovali, že uvedená komunikácia nie je technicky spôsobilá na takú záťaž, akej reálne v podobe ťažkej dopravy čelila. Nakoniec len došlo k tomu, čo bolo len otázkou času – a spôsob, akým k tomu došlo, bol vlastne len dielom náhody. Výsledkom nezodpovednosti kompetentných orgánov je drahá rekonštrukcia, obmedzenie verejnosti, ktorá uvedenú komunikáciu užívala a navyše – nikto nevie, aký bude vývoj v budúcnosti, keďže sa stále nerieši podstata – preťaženie komunikácie nákladnou dopravou.

Obdobným spôsobom sa vyvíjala aj situácia na povestnej turčianskej panelovke. Tiež roky padali upozornenia, že je neprimerane preťažovaná, rovnako sa roky upozorňovalo, že sa zanedbáva jej údržba, čo spôsobilo dnešný stav – doslova havarijný. Následkom uvedeného stavu sa navyše ničia okolité komunikácie, ktoré využívajú zúfalí vodiči, aby ochránili vlastný majetok pred ľahostajnosťou verejných funkcionárov … či štátnych činiteľov, ktorí vedia kde-kade vrieskať s transparentmi nad hlavou, ale reálne problémy ich nezaujímajú.

O mnohom svedčí aj konanie zodpovedných … najprv komunikácie uzavrú, a následne hľadajú riešenie – chystajú projekty, organizujú výberové konania na dodávateľa prác … ako je to možné ? Ako je možné, že niekto pripravuje projekty až vtedy, keď dôjde k havarijnému stavu ? A prečo sa nevykonáva pravidelná údržba a preventívna kontrola komunikácií ?

Iste, verejní funkcionári budú tvrdiť, že tomu tak nie je … povinnosti si plnia, komunikácie kontrolujú … ak by tomu naozaj tak bolo, neriešili by sa pravidelne havarijné stavy. Nehovoriac o bezočivosti, ktorú symbolizuje umiestňovanie výstražných dopravných značiek ,,,a ktorého jediným cieľom je vyhnutie sa zodpovednosti za škody, spôsobené daňovým poplatníkom. Pretože tí musia platiť vždy a pravidelne, bez ohľadu na kvalitu služby, ktorá im je poskytovaná … a ak nezaplatia, okamžite čelia sankciám.

Ako je teda možné, že verejní funkcionári nečelia trestom za zanedbanie povinností, čoho následkom sú podobné problémy, ako som vyššie uviedol ? Vari stoja nad zákonom ?

Kedy sa konečne začnú riešiť problémy, spojené s preťažovaním komunikácií nákladnou dopravou ? Prečo sa nevyužíva hustá sieť železničných tratí ? Však nie je žiadny rozumný dôvod, ktorý by bránil presunutiu tranzitnej dopravy na železnice, čím by sa významne uľahčilo práve preťaženým komunikáciám … prečo sa nevieme vysporiadať s neprijateľnosťou prepravy cez horské priechody, čo pravidelne spôsobuje ďalšie problémy ? Prečo sa platia predražené úseky diaľnic, ak ich nákladná doprava ignoruje a ničí miestne komunikácie ?

Koľko ešte budeme tolerovať, že za naše peniaze si niekto neplní povinnosti a nenesie žiadnu zodpovednosť ? 

Deň zrodu komunistickej spoločnosti . ..

17.11.2017

... a pre upresnenie, treba dodať ešte pár slov - v tento deň sa začala meniť socialistická spoločnosť na - komunizmus - pre vyvolených. Teda a pre tých, čo si niekdajšie ideologické prednášky viac »

17. november

17.11.2017

chudoba bezdomovci emigranti devastácia diktatúra sklamanie neistota úpadok nemorálnosť klamstvo a kde ostali ľudia ...

Nesmrteľní akrobati na ľade . ..

16.11.2017

Väčšina modernejších áut vie zobraziť na palubnom displeji aj výstrahu pred námrazou. Nevedno, čím to je - ale najviac riskujú a predvádzajú sa práve majitelia týchto "tátošov". A smutné viac »

robotníci

Ekonomika sa prehrieva. Investícií pribúda a fabrikám chýbajú ľudia

18.11.2017 07:00

Slovenskej ekonomike sa darí až príliš. Podniky začínajú narážať na možnosti, ktoré im krajina dáva, pracovné miesta ostávajú neobsadené.

pocasie, jesen, listie, dieta,

Zima je tu, bude mráz aj sneh

18.11.2017 06:00

Slnečné dni si dávajú pauzu spolu s pracovným týždňom, strieda ich viac oblakov, vietor, pridajú sa zrážky i snehové vločky.

Šéf Toyoty: Elektromobily nie sú pripravené pre masovú výrobu

17.11.2017 22:35

Šéf Toyoty Takeši Učijamada nepovažuje amerického priekopníka vo výrobe elektrických vozidiel Tesla za vzor hodný kopírovania.

John F. Kennedy, Jacqueline Kennedy

Zverejnili ďalších 10 744 materiálov súvisiacich s atentátom na prezidenta Kennedyho

17.11.2017 21:02

Americký národný archív informoval, že 8 336 materiálov zverejňujú úplne a 2 408 čiastočne, pričom 144 sa dostane na verejnosť úplne po prvý raz.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,470
Celková čítanosť: 3022490x
Priemerná čítanosť článkov: 2056x

Autor blogu