Založ si blog

A kde je zodpovednosť za škody na verejnom majetku, páni ?

Včera prešla spravodajstvom v rozhlasovom éteri bombastická správa – košický krajský úrad uznal, že uzatvorením mosta cez Ružín by sa obyvateľom skomplikoval život, a povolil, aby most i naďalej využívala (hoci v núdzovom režime) osobná doprava. Asi by sa mali ľudia radovať, nie ?

Neviem, ale nevidím na tom nič radostné. Skôr niečo neveľmi vábne, poriadne a ďaleko zapáchajúce … pretože, mali by byť kladené otázky, a dôsledne zistené, kto vlastne nesie za súčasný stav zodpovednosť, či niekto nezanedbal svoje povinnosti a nakoniec – čo to bude stáť ?

Skúsme sa na problém slovenských ciest v havarijnom stave pozrieť bližšie – napríklad na dnes uzatvorenú komunikáciu cez Kremnické Bane, ktorej rekonštrukcia bude trvať rok (!), alebo aj na opakovane spomínanú cestu z Turčianskych Teplíc do Martina – teda povestnú panelovku, či mnoho úsekov ciest a mostov, kde sa problémy s ich technickým stavom riešia (?) umiestnením dopravnej značky, symbolizujúcej nejaké obmedzenie užívateľov. Vo všetkých prípadoch sa nepochybne jedná o zlyhanie systému a správcu komunikácie. Presnejšie … čas ukazuje, že vlastne ani žiadny systém údržby ciest nemáme, ináč by sa havarijné stavy neopakovali.

Napríklad prejazd cez Kremnické Bane – roky zaznievali kritické hlasy, ktoré nikto nebral na vedomie, hoci upozorňovali, že uvedená komunikácia nie je technicky spôsobilá na takú záťaž, akej reálne v podobe ťažkej dopravy čelila. Nakoniec len došlo k tomu, čo bolo len otázkou času – a spôsob, akým k tomu došlo, bol vlastne len dielom náhody. Výsledkom nezodpovednosti kompetentných orgánov je drahá rekonštrukcia, obmedzenie verejnosti, ktorá uvedenú komunikáciu užívala a navyše – nikto nevie, aký bude vývoj v budúcnosti, keďže sa stále nerieši podstata – preťaženie komunikácie nákladnou dopravou.

Obdobným spôsobom sa vyvíjala aj situácia na povestnej turčianskej panelovke. Tiež roky padali upozornenia, že je neprimerane preťažovaná, rovnako sa roky upozorňovalo, že sa zanedbáva jej údržba, čo spôsobilo dnešný stav – doslova havarijný. Následkom uvedeného stavu sa navyše ničia okolité komunikácie, ktoré využívajú zúfalí vodiči, aby ochránili vlastný majetok pred ľahostajnosťou verejných funkcionárov … či štátnych činiteľov, ktorí vedia kde-kade vrieskať s transparentmi nad hlavou, ale reálne problémy ich nezaujímajú.

O mnohom svedčí aj konanie zodpovedných … najprv komunikácie uzavrú, a následne hľadajú riešenie – chystajú projekty, organizujú výberové konania na dodávateľa prác … ako je to možné ? Ako je možné, že niekto pripravuje projekty až vtedy, keď dôjde k havarijnému stavu ? A prečo sa nevykonáva pravidelná údržba a preventívna kontrola komunikácií ?

Iste, verejní funkcionári budú tvrdiť, že tomu tak nie je … povinnosti si plnia, komunikácie kontrolujú … ak by tomu naozaj tak bolo, neriešili by sa pravidelne havarijné stavy. Nehovoriac o bezočivosti, ktorú symbolizuje umiestňovanie výstražných dopravných značiek ,,,a ktorého jediným cieľom je vyhnutie sa zodpovednosti za škody, spôsobené daňovým poplatníkom. Pretože tí musia platiť vždy a pravidelne, bez ohľadu na kvalitu služby, ktorá im je poskytovaná … a ak nezaplatia, okamžite čelia sankciám.

Ako je teda možné, že verejní funkcionári nečelia trestom za zanedbanie povinností, čoho následkom sú podobné problémy, ako som vyššie uviedol ? Vari stoja nad zákonom ?

Kedy sa konečne začnú riešiť problémy, spojené s preťažovaním komunikácií nákladnou dopravou ? Prečo sa nevyužíva hustá sieť železničných tratí ? Však nie je žiadny rozumný dôvod, ktorý by bránil presunutiu tranzitnej dopravy na železnice, čím by sa významne uľahčilo práve preťaženým komunikáciám … prečo sa nevieme vysporiadať s neprijateľnosťou prepravy cez horské priechody, čo pravidelne spôsobuje ďalšie problémy ? Prečo sa platia predražené úseky diaľnic, ak ich nákladná doprava ignoruje a ničí miestne komunikácie ?

Koľko ešte budeme tolerovať, že za naše peniaze si niekto neplní povinnosti a nenesie žiadnu zodpovednosť ? 

Komu “predali” Briti novičok ?

15.07.2018

Ak chce urobiť Th.May niečo pre svoju krajinu a svoj národ, mala by odstúpiť. Vývoj v kauze “novičok” ju usvedčuje z úmyselného zavádzania verejnosti a krivého obvinenia, ktorým skúšala viac »

Obrana štátu nikoho nezaujíma . ..

14.07.2018

Kto si spomenie na posledný konflikt, ktorý zasiahol Slovensko, vie veľmi dobre, ako sa zachovala väčšina politikov - kto mohol, zobral nohy na ramená a všetko nechal na tých, ktorými dovtedy viac »

Sloboda ? Stav mysle . ..

10.07.2018

Sloboda je stavom mysle, ktosi povedal. A mal v mnohom pravdu. Súdiac podľa výrokov “osobností”, ktoré sú nám denne predkladané ako vzory spoločnosti, nejeden väzeň je slobodnejší, než viac »

Mochovce

Zavážať jadrové palivo do Mochoviec chcú v I. štvrťroku 2019

17.07.2018 13:17

Dostavba tretieho a štvrtého bloku Atómovej elektrárne Mochovce mierne pokročila aj v druhom kvartáli tohto roka.

ZTE, smartfón, CSX

Americké sankcie voči čínskej ZTE narobili problémy na celom svete

17.07.2018 13:12

Krátkodobý americký zákaz obchodovania s čínskym výrobcom telekomunikačných zariadení ZTE spôsobil problémy bezdrôtovým operátorom.

Pussy Riot

Súd nariadil Rusku zaplatiť Pussy Riot za porušenie práva na spravodlivý proces

17.07.2018 13:11

K vyneseniu rozsudku došlo len deň po tom, ako bola iná štvorica členov Pussy Riot odsúdená na 15 dní väzenia za prienik na hraciu plochu štadióna v Lužnikách.

Platba cez internet

Aj pri online predaji si treba dať pozor na podvodníkov

17.07.2018 13:00

Cez internetové bazáre predávajú svoje nepotrebné veci tisíce ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,725
Celková čítanosť: 3813414x
Priemerná čítanosť článkov: 2211x

Autor blogu