Založ si blog

Ako som reformoval lajno

Reforma – slovo nielen dnešných dní, vlastne hotové zaklínadlo. Keď niečo nejde, ako má – ide sa to reformovať. Také Slovensko reformuje bezmála štvrťstoročie, a výsledkom reformy je fakt, že nielen nefunguje to, čím sa reformy začínali, ale prestáva fungovať aj to, čo reformu nepotrebovalo. Niekde sa stala chyba. Kde ?

Idúcky vedľa poľa som zbadal kravské lajno, a napadlo ma, že keby prešlo reformou, mohol by byť z neho celkom pekný, zlatistý vyprážaný rezeň

A keďže je lajno (zatiaľ) zadarmo, rozhodol som sa, že to vyskúšam. Čo ak objavím nový spôsob obživy ľudstva ? Viete si predstaviť, aký by to bol zázrak, len tak si čupnúť niekde v kroví, splodiť lajno a následne ho transformovať na rezeň ? Akurát kamarát je anarchista, lebo sa mi vysmial, že vraj z čoho bude mať chudák lajno, keď nemá čo jesť … had jeden zákerný, sotva na niečo prídem, hneď to spochybní. Určite to bol v raji jeho predok, čo nakŕkal Evu, aby siahla po tom povestnom jablku.

No nič … vráťme sa k tomu môjmu lajnu. Doniesol som ho domov, položil na ponk a začal premýšľať, ako ho reformovať na rezeň. Najprv ma napadlo, že deti tvoria rôzne veci z plastelíny tak, že ju rôznym spôsobom modelujú. A tak som vzal lajno do ruky a začal ho miesiť. Poviem vám, smrdelo čoraz viac, ale napriek mojej snahe, aby vyzeralo ako rezeň, stále vyzeralo ako – lajno. Tadiaľto asi cesta nepovedie, došlo mi do tej  mojej chatrnej gebule.

V rohu ponku som zbadal kladivo. Fíha, však železo sa kuje, spomenul som si a položil lajno na nákovu. Už-už som chcel po ňom tresknúť, keď som si spomenul, že kováč namočí nástroj predtým do vody. Tak som namočil kladivo do vody a – prásk, zaznela rana garážou a … časť lajna som mal priamo na tvári, zbytok na ponku, a rezeň ? Stále žiadny. Pre istotu som pokus s kladivom zopakoval ešte trikrát, ale jediné, čo som dosiahol, bolo rozprsknuté lajno po mojej starej košeli, tvári, garáži … ale rezeň stále nikde. A ešte niečo pribudlo – smrad v garáži, no ako na bratislavskej stanici, keď sa tam zbehnú bezdomovci. Akoby niekde v kúte bolo niečo zdochnuté. A nakoniec som prišiel – o lajno. Rozpadlo sa na márne kúsky … nič to, donesiem si druhé.

O dva dni mohli moje pokusy pokračovať.  Nové lajno som namočil do vody a skúšal modelovať – nič. Potom som ho strčil do starého hrnca a chvíľu varil – nič. Smrad pribúdal, lajno sa rozpadalo, v bruchu mi vyhrávali muzikanti, nie kapela, ale rovno celý orchester, ale rezňa nikde … nikde a nikde. Posledný pokus vyzeral tak, že som lajno obalil do trojobalu, zohrial na starej panvici olej a vypražil. Získal som – vyprážané lajno … nič viac. Teda, presnejšie povedané, panvicu som stratil, lebo po tomto pokuse tak smrdela, že na susedovom kuríne sa z ničoho nič objavila vyvesená biela vlajka … a sused sa pochválil, že mojou zásluhou mu už nemiznú sliepky. Údajne som spôsobil taký smrad, že ešte aj tchor to vzdal a utiekol … radšej zdochnúť hladom, než skapať smradom … povedal si, galgan jeden.

Žiadny objav nebude, došlo mi po mesiaci márnych pokusov

Nie, dnes sa do dejín ľudstva určite nezapíšem. Hoci, na niečo som predsa prišiel – ak mne, obyčajnému dedinskému sprostákovi došlo po necelom mesiaci, že z lajna nikdy nebude zlatistý vyprážaný rezeň, prečo to našim politikom nedošlo ani po štvrťstoročí ? Prečo dodnes nepochopili, že peniaze nezískajú reformou lajna, ale len poctivou prácou ?

Asi to bude tým, že niekomu smrdí práca viac, ako moje modelované, zbité, varené a vyprážané – lajno … napokon, on ho žrať nebude, lebo to prenechá tým, čo ho za reformu lajna – štedro platia

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457773x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu