A kde je zodpovednosť za škody na verejnom majetku, páni ?

Včera prešla spravodajstvom v rozhlasovom éteri bombastická správa – košický krajský úrad uznal, že uzatvorením mosta cez Ružín by sa obyvateľom skomplikoval život, a povolil, aby most i naďalej využívala (hoci v núdzovom režime) osobná doprava. Asi by sa mali ľudia radovať, nie ?

Neviem, ale nevidím na tom nič radostné. Skôr niečo neveľmi vábne, poriadne a ďaleko zapáchajúce … pretože, mali by byť kladené otázky, a dôsledne zistené, kto vlastne nesie za súčasný stav zodpovednosť, či niekto nezanedbal svoje povinnosti a nakoniec – čo to bude stáť ?

Skúsme sa na problém slovenských ciest v havarijnom stave pozrieť bližšie – napríklad na dnes uzatvorenú komunikáciu cez Kremnické Bane, ktorej rekonštrukcia bude trvať rok (!), alebo aj na opakovane spomínanú cestu z Turčianskych Teplíc do Martina – teda povestnú panelovku, či mnoho úsekov ciest a mostov, kde sa problémy s ich technickým stavom riešia (?) umiestnením dopravnej značky, symbolizujúcej nejaké obmedzenie užívateľov. Vo všetkých prípadoch sa nepochybne jedná o zlyhanie systému a správcu komunikácie. Presnejšie … čas ukazuje, že vlastne ani žiadny systém údržby ciest nemáme, ináč by sa havarijné stavy neopakovali.

Napríklad prejazd cez Kremnické Bane – roky zaznievali kritické hlasy, ktoré nikto nebral na vedomie, hoci upozorňovali, že uvedená komunikácia nie je technicky spôsobilá na takú záťaž, akej reálne v podobe ťažkej dopravy čelila. Nakoniec len došlo k tomu, čo bolo len otázkou času – a spôsob, akým k tomu došlo, bol vlastne len dielom náhody. Výsledkom nezodpovednosti kompetentných orgánov je drahá rekonštrukcia, obmedzenie verejnosti, ktorá uvedenú komunikáciu užívala a navyše – nikto nevie, aký bude vývoj v budúcnosti, keďže sa stále nerieši podstata – preťaženie komunikácie nákladnou dopravou.

Obdobným spôsobom sa vyvíjala aj situácia na povestnej turčianskej panelovke. Tiež roky padali upozornenia, že je neprimerane preťažovaná, rovnako sa roky upozorňovalo, že sa zanedbáva jej údržba, čo spôsobilo dnešný stav – doslova havarijný. Následkom uvedeného stavu sa navyše ničia okolité komunikácie, ktoré využívajú zúfalí vodiči, aby ochránili vlastný majetok pred ľahostajnosťou verejných funkcionárov … či štátnych činiteľov, ktorí vedia kde-kade vrieskať s transparentmi nad hlavou, ale reálne problémy ich nezaujímajú.

O mnohom svedčí aj konanie zodpovedných … najprv komunikácie uzavrú, a následne hľadajú riešenie – chystajú projekty, organizujú výberové konania na dodávateľa prác … ako je to možné ? Ako je možné, že niekto pripravuje projekty až vtedy, keď dôjde k havarijnému stavu ? A prečo sa nevykonáva pravidelná údržba a preventívna kontrola komunikácií ?

Iste, verejní funkcionári budú tvrdiť, že tomu tak nie je … povinnosti si plnia, komunikácie kontrolujú … ak by tomu naozaj tak bolo, neriešili by sa pravidelne havarijné stavy. Nehovoriac o bezočivosti, ktorú symbolizuje umiestňovanie výstražných dopravných značiek ,,,a ktorého jediným cieľom je vyhnutie sa zodpovednosti za škody, spôsobené daňovým poplatníkom. Pretože tí musia platiť vždy a pravidelne, bez ohľadu na kvalitu služby, ktorá im je poskytovaná … a ak nezaplatia, okamžite čelia sankciám.

Ako je teda možné, že verejní funkcionári nečelia trestom za zanedbanie povinností, čoho následkom sú podobné problémy, ako som vyššie uviedol ? Vari stoja nad zákonom ?

Kedy sa konečne začnú riešiť problémy, spojené s preťažovaním komunikácií nákladnou dopravou ? Prečo sa nevyužíva hustá sieť železničných tratí ? Však nie je žiadny rozumný dôvod, ktorý by bránil presunutiu tranzitnej dopravy na železnice, čím by sa významne uľahčilo práve preťaženým komunikáciám … prečo sa nevieme vysporiadať s neprijateľnosťou prepravy cez horské priechody, čo pravidelne spôsobuje ďalšie problémy ? Prečo sa platia predražené úseky diaľnic, ak ich nákladná doprava ignoruje a ničí miestne komunikácie ?

Koľko ešte budeme tolerovať, že za naše peniaze si niekto neplní povinnosti a nenesie žiadnu zodpovednosť ? 

A kedy budú chránení vodiči pred chodcami ?

24.11.2025

Ako sa zverejnila informácia o obnovení “absolútnej” prednosti chodcov,chodci sa opäť správajú ako odtrhnutí z reťaze. Sluchátka na ušiach,mamičky s kočíkom a mobilom na uchu,dôchodcovia s palicou … jednoducho doslova skáču do cesty.Nie je žiadnou výnimkou,keď sa zámerne vlečú cez cestu a pritom vyškierajú. Osobitnou kategóriou je ignorovanie povinnosti chodcov na [...]

Len tak … o následkoch novembra 1989

19.11.2025

Ideme oslavovať ? Môžeme začať … Osemhodinový pracovný čas sa zmenil na neobmedzený … Výchova detí sa realizuje … ak ostane čas Umelá zamestnanosť štátom sa zmenila na umelú zamestnanosť (sponzorovanú štátom v prospech “investorov” za žobrácku mzdu) Práva a povinnosti zodpovedajú spoločenskému statusu (či ste minorita alebo majorita,alebo či to vyhovuje [...]

Budú aj obete prepustené z hrobov ?

23.09.2025

Právo požiadať o prepustenie vyplýva zo zákona.A desiatky obetí či pozostalých žiadajú spravodlivosť – ich milovaní sa nikdy nevrátia,niet dôvodu na zľutovanie s vinníkom. Pochvaly alebo tresty … nič nezmenia na šialenstve 90.rokov.Pripraviť niekoho o život pre peniaze,naozaj niet väčšej zvrhlosti.A opakovane,to môže naozaj len psychopat. Médiá majú [...]

kaliňák, remišová

Poukázala na vilu v Chorvátsku. Trestné oznámenie Kaliňáka na Remišovú odmietol vyšetrovateľ aj prokurátor

26.11.2025 10:44

Remišová čelila trestnému stíhaniu, a tiež hrozbe pokuty vo výške niekoľkých desiatok tisíc eur.

EÚ

Nemecko zostáva napriek hospodárskemu poklesu najväčším čistým platcom v EÚ

26.11.2025 10:17

Čisté platby Berlína vykazujú klesajúci trend, v roku 2022 dosahovali 19,7 miliardy eur a v roku nasledujúcom 17,4 miliardy eur.

Steve Witkoff, Vladimir Putin

Bezprecedentný únik nahrávok: amerického vyslanca si Rusi omotali okolo prsta

26.11.2025 10:15

Zverejnené rozhovory vyvolali podľa médií výrazné pochybnosti o Witkoffovej schopnosti viesť zložité rokovania.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,453
Celková čítanosť: 10189809x
Priemerná čítanosť článkov: 4154x

Autor blogu