Test spotreby – Renault Captur 0. 9 TCe

Malý Renault má tesne pred prvou prehliadkou a tak som chcel vyskúšať, ako sa zmenila jeho spotreba. Súčasne má na počítadle dvadsaťtritisíc kilometrov, čo už by mohlo niečo zmeniť, povedal som si.

Je vybavený známym trojvalcom s preplňovaním, a výkonom 66kW. Tento motor som mal kedysi v inom aute, bolo ním Clio Grandtour. Čas však beží, malé Clio je minulosťou, a treba priznať – občas sa zamyslím, či som si ho nemal nechať, akosi mi chýba. No keďže som mal včera cestu v smere na Poprad, povedal som si, že vyskúšam možnosti (údajne) najpredávanejšieho auta vo svojej kategórii, teda Captura. Pripravil som si okruh, kde som do Popradu išiel v smere Krupina-Zvolen-Banská Bystrica-Brezno-Telgárt-Vernár-Poprad a naspäť som sa vracal trasou Poprad-Liptovský Mikuláš-Ružomberok-Donovaly-Banská Bystrica-Zvolen-Krupina.

Trasu do Popradu som sa rozhodol prejsť bežným štýlom, žiadne obmedzovanie, proste som išiel v rámci rýchlostných limitov, pričom som tempomat využíval minimálne. Prechádzal som množstvom obcí na trase, jediným rýchlejším úsekom bol prejazd od Zvolena za Banskú Bystricu po R1 a obchvate Banskej Bystrice. Po príjazde do Popradu svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 5,4l/100 km jazdy, ktorá zodpovedala aj dotankovaniu benzínu do nádrže.

Spiatočnú cestu som išiel iným štýlom. Rýchlosti som radil podľa doporučenia asistenta radenia, v maximálnej možnej miere som využíval tempomat, diaľnicu som využil na úseku Liptovský Mikuláš-Ružomberok a potom rýchlostnú cestu R1 z Banskej Bystrice do Zvolena. Po príjazde do Krupiny svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 4,1l/100km jazdy, čo je naozaj príjemné konštatovanie.

Spotreba však nie je všetko a jazdenie autom by malo prinášať aj istú radosť …

V druhom prípade som jazdil obvykle mimo obcí rýchlosťou 80-82 km/hod., na rýchlostných úsekoch 100 km/hod. Kedysi som podobný spôsob jazdenia vyskúšal na Cliu a spotreba naozaj klesla k hodnotám, ktoré potešili (najmä) peňaženku. Horšie to bolo s mojimi pocitmi. Proste ma to nebavilo. Radosť z jazdenia sa zmenila na nudný presun z miesta A do miesta B, nič viac, nič menej. A pochybujem, že by niekoho bavilo jazdiť podobným štýlom dlhší čas. A to som ešte nevyužil tlačidlo ECO, pretože by mi naozaj stáli vlasy dupkom a zuby klepali.

Renault uvádza pri tejto motorizácii priemernú spotrebu 5,4-5,6l/100km. Pri bežnom jazdení sa dá táto spotreba v pohode dosiahnuť. Netreba sa nijako obmedzovať, v prípade potreby sa trojvalec rád “vytočí” do vyšších otáčok, akurát platí to isté, čo aj predtým – je zbytočné ho vytáčať nad tritisíc otáčok. Pribudne hluk, na výkone to však veľmi nevidieť. Akurát by sa to odrazilo na vyššej spotrebe.

Kúpiť alebo nekúpiť ?

Za Captura sme zaplatili bezmála trinásťtisíc eur. Donedávna by som zdvihol obe ruky za to, že to bola dobrá kúpa. Lenže – pred týždňom som vyskúšal benzínovú verziu väčšieho brata Captura, teda Kadjara, ktorého naftovú variantu používame už tri roky. V prípade skúšaného benzínu sa jednalo o motor s objemom 1,3l a výkonom 118kW, a hoci som sa nijako pri jazdení neobmedzoval, konečná hodnota priemernej spotreby sa zastavila na čísle 5,4l/100km. A musím priznať, že sa mi z požičaného Kadjara ani nechcelo vystúpiť, toľko radosti mi priniesol. Iste, oproti Captura by bol drahší o desaťtisíc eur.

Takže by som každému doporučil vyskúšať obidve autá a podľa toho sa rozhodovať. Za seba poviem jedno – ak by v čase kúpy Captura bol k dispozícii aj Kadjar so spomínaným (novým) benziňákom a mal by som možnosť porovnania, asi by som siahol po Kadjare. Captur je pohodlné vozítko s príjemnou spotrebou, ktoré má aj zaujímavú cenu … ale cena nie je všetko. V prípade Kadjara mi prišla na um len jedna myšlienka, vyvolavajúca istú pochybnosť – akú životnosť bude mať malé turbo s takým výkonom ?

Každému podľa jeho chuti, nie ? Ani Captur nepokladám za zlé rozhodnutie, v podstate mi vadí na ňom len to, že občas skáče na našich cestách ako koza. Ak však nechcete stratiť radosť z jazdy, bude lepšie ignorovať asistenta radenia a zabudnúť na existenciu tlačítka ECO. (Ešte keby tam nebola sprostosť s názvom Štart-Stop, ktorú treba neustále vypínať).

 

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

Keď štát nemá, oderie chudákov …

09.01.2025

A tak si idete pár dní po začiatku novèho roka kúpiť obľúbený sirup a zistíte,že 3% na DPH sa zmenia na závratný rozdiel – z ceny 1,85€ je zrazu 3,50€ ! Štát nemá … a čo tak zdaniť rôzne zahraničné spoločnosti ? Nedá sa,majú výnimky.Slovač nemá výnimky,tá je na Slovensku ako ovca na odratie.Akoby ani sem nepatrila. Nechceme ruský kurz,vrieskajú [...]

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

požiar hasiči hazz kostol jahodná

Hasiči zasahujú pri požiari kostola v obci Jahodná

07.04.2025 10:03

Na mieste zasahuje 12 profesionálnych hasičov, spolu s 18 členmi dobrovoľných hasičských zborov.

Kambodža míny potkan dôchodok

Hrdinský potkan z Kambodže. Objavil viac ako 100 nášľapných mín, vytvoril svetový rekord

07.04.2025 09:45

Ronin od roku 2021 objavil 109 nášľapných mín a 15 kusov nevybuchnutej munície.

Slovenský raj, ráno

Mínus 18,5 stupňa Celzia. V Slovenskom raji padol teplotný rekord

07.04.2025 09:01

Presne o 5:29 na tamojšej meracej stanici namerali teplotu mínus 18,5 stupňa Celzia.

slintačka, čunovo-rajka

Polícia upozorňuje na kolóny na hraničných priechodoch

07.04.2025 08:29, aktualizované: 09:14

Na hraničnom priechode Čunovo - Rajka sa vodiči zdržia dve hodiny.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,447
Celková čítanosť: 9866774x
Priemerná čítanosť článkov: 4032x

Autor blogu