Test spotreby – Renault Captur 0. 9 TCe

Malý Renault má tesne pred prvou prehliadkou a tak som chcel vyskúšať, ako sa zmenila jeho spotreba. Súčasne má na počítadle dvadsaťtritisíc kilometrov, čo už by mohlo niečo zmeniť, povedal som si.

Je vybavený známym trojvalcom s preplňovaním, a výkonom 66kW. Tento motor som mal kedysi v inom aute, bolo ním Clio Grandtour. Čas však beží, malé Clio je minulosťou, a treba priznať – občas sa zamyslím, či som si ho nemal nechať, akosi mi chýba. No keďže som mal včera cestu v smere na Poprad, povedal som si, že vyskúšam možnosti (údajne) najpredávanejšieho auta vo svojej kategórii, teda Captura. Pripravil som si okruh, kde som do Popradu išiel v smere Krupina-Zvolen-Banská Bystrica-Brezno-Telgárt-Vernár-Poprad a naspäť som sa vracal trasou Poprad-Liptovský Mikuláš-Ružomberok-Donovaly-Banská Bystrica-Zvolen-Krupina.

Trasu do Popradu som sa rozhodol prejsť bežným štýlom, žiadne obmedzovanie, proste som išiel v rámci rýchlostných limitov, pričom som tempomat využíval minimálne. Prechádzal som množstvom obcí na trase, jediným rýchlejším úsekom bol prejazd od Zvolena za Banskú Bystricu po R1 a obchvate Banskej Bystrice. Po príjazde do Popradu svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 5,4l/100 km jazdy, ktorá zodpovedala aj dotankovaniu benzínu do nádrže.

Spiatočnú cestu som išiel iným štýlom. Rýchlosti som radil podľa doporučenia asistenta radenia, v maximálnej možnej miere som využíval tempomat, diaľnicu som využil na úseku Liptovský Mikuláš-Ružomberok a potom rýchlostnú cestu R1 z Banskej Bystrice do Zvolena. Po príjazde do Krupiny svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 4,1l/100km jazdy, čo je naozaj príjemné konštatovanie.

Spotreba však nie je všetko a jazdenie autom by malo prinášať aj istú radosť …

V druhom prípade som jazdil obvykle mimo obcí rýchlosťou 80-82 km/hod., na rýchlostných úsekoch 100 km/hod. Kedysi som podobný spôsob jazdenia vyskúšal na Cliu a spotreba naozaj klesla k hodnotám, ktoré potešili (najmä) peňaženku. Horšie to bolo s mojimi pocitmi. Proste ma to nebavilo. Radosť z jazdenia sa zmenila na nudný presun z miesta A do miesta B, nič viac, nič menej. A pochybujem, že by niekoho bavilo jazdiť podobným štýlom dlhší čas. A to som ešte nevyužil tlačidlo ECO, pretože by mi naozaj stáli vlasy dupkom a zuby klepali.

Renault uvádza pri tejto motorizácii priemernú spotrebu 5,4-5,6l/100km. Pri bežnom jazdení sa dá táto spotreba v pohode dosiahnuť. Netreba sa nijako obmedzovať, v prípade potreby sa trojvalec rád “vytočí” do vyšších otáčok, akurát platí to isté, čo aj predtým – je zbytočné ho vytáčať nad tritisíc otáčok. Pribudne hluk, na výkone to však veľmi nevidieť. Akurát by sa to odrazilo na vyššej spotrebe.

Kúpiť alebo nekúpiť ?

Za Captura sme zaplatili bezmála trinásťtisíc eur. Donedávna by som zdvihol obe ruky za to, že to bola dobrá kúpa. Lenže – pred týždňom som vyskúšal benzínovú verziu väčšieho brata Captura, teda Kadjara, ktorého naftovú variantu používame už tri roky. V prípade skúšaného benzínu sa jednalo o motor s objemom 1,3l a výkonom 118kW, a hoci som sa nijako pri jazdení neobmedzoval, konečná hodnota priemernej spotreby sa zastavila na čísle 5,4l/100km. A musím priznať, že sa mi z požičaného Kadjara ani nechcelo vystúpiť, toľko radosti mi priniesol. Iste, oproti Captura by bol drahší o desaťtisíc eur.

Takže by som každému doporučil vyskúšať obidve autá a podľa toho sa rozhodovať. Za seba poviem jedno – ak by v čase kúpy Captura bol k dispozícii aj Kadjar so spomínaným (novým) benziňákom a mal by som možnosť porovnania, asi by som siahol po Kadjare. Captur je pohodlné vozítko s príjemnou spotrebou, ktoré má aj zaujímavú cenu … ale cena nie je všetko. V prípade Kadjara mi prišla na um len jedna myšlienka, vyvolavajúca istú pochybnosť – akú životnosť bude mať malé turbo s takým výkonom ?

Každému podľa jeho chuti, nie ? Ani Captur nepokladám za zlé rozhodnutie, v podstate mi vadí na ňom len to, že občas skáče na našich cestách ako koza. Ak však nechcete stratiť radosť z jazdy, bude lepšie ignorovať asistenta radenia a zabudnúť na existenciu tlačítka ECO. (Ešte keby tam nebola sprostosť s názvom Štart-Stop, ktorú treba neustále vypínať).

 

A kedy budú chránení vodiči pred chodcami ?

24.11.2025

Ako sa zverejnila informácia o obnovení “absolútnej” prednosti chodcov,chodci sa opäť správajú ako odtrhnutí z reťaze. Sluchátka na ušiach,mamičky s kočíkom a mobilom na uchu,dôchodcovia s palicou … jednoducho doslova skáču do cesty.Nie je žiadnou výnimkou,keď sa zámerne vlečú cez cestu a pritom vyškierajú. Osobitnou kategóriou je ignorovanie povinnosti chodcov na [...]

Len tak … o následkoch novembra 1989

19.11.2025

Ideme oslavovať ? Môžeme začať … Osemhodinový pracovný čas sa zmenil na neobmedzený … Výchova detí sa realizuje … ak ostane čas Umelá zamestnanosť štátom sa zmenila na umelú zamestnanosť (sponzorovanú štátom v prospech “investorov” za žobrácku mzdu) Práva a povinnosti zodpovedajú spoločenskému statusu (či ste minorita alebo majorita,alebo či to vyhovuje [...]

Budú aj obete prepustené z hrobov ?

23.09.2025

Právo požiadať o prepustenie vyplýva zo zákona.A desiatky obetí či pozostalých žiadajú spravodlivosť – ich milovaní sa nikdy nevrátia,niet dôvodu na zľutovanie s vinníkom. Pochvaly alebo tresty … nič nezmenia na šialenstve 90.rokov.Pripraviť niekoho o život pre peniaze,naozaj niet väčšej zvrhlosti.A opakovane,to môže naozaj len psychopat. Médiá majú [...]

Bart de Wever, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Skeptickí lídri. Trump: Hovoril som Ukrajincom, že nemajú karty. Belgický premiér: Kto naozaj verí, že Rusko prehrá?

04.12.2025 05:25

Mali sa dohodnúť vo februári, hovoril som im, že nemajú karty, odkázal Trump Ukrajincom. Belgický premiér Bart De Wever hovorí, že prehra Ruska je ilúzia.

vrchol, Minčol, sneh, mReportér

Patrí k tomu najkrajšiemu na Slovensku. Zábery na mohutný vrchol v tejto podobe sa ničomu nevyrovnajú

04.12.2025 05:00

Zábery zachytila mReportérka Ľubomíra Šeroňová.

Trump Zelenskyj

Bolo to dobré stretnutie, hodnotí Witkoffa u Putina Trump. Čo bude ďalej? Neviem. Na tango sú potrební dvaja

03.12.2025 23:53

Witkoff a Trumpov zať Jared Kushner mali zo schôdzky v Kremli dojem, že Rusi veľmi stoja o dohodu o ukončení vojny, dodal Trump.

matthew-perry

Prvý verdikt v prípade smrti Matthewa Perryho: Lekár dostal 2,5 roka

03.12.2025 23:25

Tento zdravotník je prvým odsúdeným v prípade, v ktorom figuruje celkom päť obžalovaných.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,453
Celková čítanosť: 10196453x
Priemerná čítanosť článkov: 4157x

Autor blogu