Založ si blog

Test spotreby – Renault Captur 0. 9 TCe

Malý Renault má tesne pred prvou prehliadkou a tak som chcel vyskúšať, ako sa zmenila jeho spotreba. Súčasne má na počítadle dvadsaťtritisíc kilometrov, čo už by mohlo niečo zmeniť, povedal som si.

Je vybavený známym trojvalcom s preplňovaním, a výkonom 66kW. Tento motor som mal kedysi v inom aute, bolo ním Clio Grandtour. Čas však beží, malé Clio je minulosťou, a treba priznať – občas sa zamyslím, či som si ho nemal nechať, akosi mi chýba. No keďže som mal včera cestu v smere na Poprad, povedal som si, že vyskúšam možnosti (údajne) najpredávanejšieho auta vo svojej kategórii, teda Captura. Pripravil som si okruh, kde som do Popradu išiel v smere Krupina-Zvolen-Banská Bystrica-Brezno-Telgárt-Vernár-Poprad a naspäť som sa vracal trasou Poprad-Liptovský Mikuláš-Ružomberok-Donovaly-Banská Bystrica-Zvolen-Krupina.

Trasu do Popradu som sa rozhodol prejsť bežným štýlom, žiadne obmedzovanie, proste som išiel v rámci rýchlostných limitov, pričom som tempomat využíval minimálne. Prechádzal som množstvom obcí na trase, jediným rýchlejším úsekom bol prejazd od Zvolena za Banskú Bystricu po R1 a obchvate Banskej Bystrice. Po príjazde do Popradu svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 5,4l/100 km jazdy, ktorá zodpovedala aj dotankovaniu benzínu do nádrže.

Spiatočnú cestu som išiel iným štýlom. Rýchlosti som radil podľa doporučenia asistenta radenia, v maximálnej možnej miere som využíval tempomat, diaľnicu som využil na úseku Liptovský Mikuláš-Ružomberok a potom rýchlostnú cestu R1 z Banskej Bystrice do Zvolena. Po príjazde do Krupiny svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 4,1l/100km jazdy, čo je naozaj príjemné konštatovanie.

Spotreba však nie je všetko a jazdenie autom by malo prinášať aj istú radosť …

V druhom prípade som jazdil obvykle mimo obcí rýchlosťou 80-82 km/hod., na rýchlostných úsekoch 100 km/hod. Kedysi som podobný spôsob jazdenia vyskúšal na Cliu a spotreba naozaj klesla k hodnotám, ktoré potešili (najmä) peňaženku. Horšie to bolo s mojimi pocitmi. Proste ma to nebavilo. Radosť z jazdenia sa zmenila na nudný presun z miesta A do miesta B, nič viac, nič menej. A pochybujem, že by niekoho bavilo jazdiť podobným štýlom dlhší čas. A to som ešte nevyužil tlačidlo ECO, pretože by mi naozaj stáli vlasy dupkom a zuby klepali.

Renault uvádza pri tejto motorizácii priemernú spotrebu 5,4-5,6l/100km. Pri bežnom jazdení sa dá táto spotreba v pohode dosiahnuť. Netreba sa nijako obmedzovať, v prípade potreby sa trojvalec rád “vytočí” do vyšších otáčok, akurát platí to isté, čo aj predtým – je zbytočné ho vytáčať nad tritisíc otáčok. Pribudne hluk, na výkone to však veľmi nevidieť. Akurát by sa to odrazilo na vyššej spotrebe.

Kúpiť alebo nekúpiť ?

Za Captura sme zaplatili bezmála trinásťtisíc eur. Donedávna by som zdvihol obe ruky za to, že to bola dobrá kúpa. Lenže – pred týždňom som vyskúšal benzínovú verziu väčšieho brata Captura, teda Kadjara, ktorého naftovú variantu používame už tri roky. V prípade skúšaného benzínu sa jednalo o motor s objemom 1,3l a výkonom 118kW, a hoci som sa nijako pri jazdení neobmedzoval, konečná hodnota priemernej spotreby sa zastavila na čísle 5,4l/100km. A musím priznať, že sa mi z požičaného Kadjara ani nechcelo vystúpiť, toľko radosti mi priniesol. Iste, oproti Captura by bol drahší o desaťtisíc eur.

Takže by som každému doporučil vyskúšať obidve autá a podľa toho sa rozhodovať. Za seba poviem jedno – ak by v čase kúpy Captura bol k dispozícii aj Kadjar so spomínaným (novým) benziňákom a mal by som možnosť porovnania, asi by som siahol po Kadjare. Captur je pohodlné vozítko s príjemnou spotrebou, ktoré má aj zaujímavú cenu … ale cena nie je všetko. V prípade Kadjara mi prišla na um len jedna myšlienka, vyvolavajúca istú pochybnosť – akú životnosť bude mať malé turbo s takým výkonom ?

Každému podľa jeho chuti, nie ? Ani Captur nepokladám za zlé rozhodnutie, v podstate mi vadí na ňom len to, že občas skáče na našich cestách ako koza. Ak však nechcete stratiť radosť z jazdy, bude lepšie ignorovať asistenta radenia a zabudnúť na existenciu tlačítka ECO. (Ešte keby tam nebola sprostosť s názvom Štart-Stop, ktorú treba neustále vypínať).

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457497x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu