BOLT – na zárobok zabudnite . ..

Pred nejakým časom prebiehali internetom diskusie nespokojných vodičov s platformou BOLT (predtým Taxify), ktoré súviseli s prepravou cestujúcich formou taxislužby.

Bol som zvedavý, čo prevratné prinášajú platformy ako Bolt, Uber či Liftago na trh taxislužby, a tak som nahovoril kamaráta z Košíc, ktorý vlastní koncesiu na prevádzkovanie taxislužby, aby občas vyskúšal fungovanie Bolt-u a pozbieral nejaké skúsenosti. Výsledok ? Ak nechcete čítať ďalej, tak jednou vetou – pekná fasáda, ale krutá realita.

V prvom rade, platformy ako Bolt, Uber či Liftago sú dobrou myšlienkou, ktorá prospeje každému, kto využíva taxíky. Lenže na druhej strane (hovorím v prípade Bolt-u) by nemal byť prospech klienta na úkor poskytovateľa. A nedá sa poprieť, že model Bolt-u je pre prevádzkovateľov nevýhodný. A možno by si zaslúžil aj ostrejšie hodnotenie.

Poďme od začiatku. Aplikácia … je k dispozícii pre Android či iOS, inštaluje sa pohodlne a bez problémov. Podmienkou poskytovania služieb s Boltom je predloženie potrebnej dokumentácie, ktorá súvisí s prevádzkovaním taxislužby. Po predložení dokladov nasleduje schvaľovací proces. Následne sa poskytovateľ prihlási, prejde do online systému a čaká na objednávky. V nastaveniach služby si môže vybrať, aké mapy bude používať a tu nastáva prvý problém – aplikácia podporuje mapy Google, Waze a Yandex. Špičkové aplikácie, akou je napríklad Sygic – nepodporuje. Takže bez dobrej znalosti mesta sa môže dostať vodič do problémov.

Na displeji sa objaví objednávka, vodič ju potvrdí, presunie sa za klientom, naloží ho a odvezie na požadovanú adresu. Platba prebieha obvykle bezhotovostne, a prichádzajú ďalšie problémy.

A tie súvisia práve s kalkuláciou ceny za prepravu. Štatistika je nemilosrdná – sadzba za kilometer, ktorú klient uhradí, sa pohybuje medzi 0,17-0,22€. O nič lepšie to nevychádza ani s bonusmi, kde sa občas “vyšplhá” cena za ubehnutý kilometer na 0,26€. Podotýkam, že tieto čísla vychádzajú z kalkulácie, ktorej súčasťou sú aj prejdené kilometre k nastúpeniu klienta. O nejakom prijateľnom zárobku sa nedá vôbec hovoriť, skôr by sa to dalo nazvať – dopravná charita na účet prevádzkovateľa. Príjem nepostačuje ani na pokrytie nákladov s prevádzkou vozidla. O nejakom zárobku sa nedá vôbec hovoriť.

Pre koho je teda Bolt určený ? Čiste teoreticky pre majiteľov vozidiel na elektrický pohon, kde však obmedzuje vodiča celkový dojazd. No mám pochybnosti, že pri výdavkoch, spojených s prevádzkovaním taxislužby, by dokázali aspoň oni zarobiť. Pri našej kvalite ciest, hlavne v mestách, presiahnu náklady na pravidelný servis celkový príjem. A pochybujem, že niekto chce pracovať s tým cieľom, aby nosil peniaze do cudzieho vrecka.

Celkovo vyznela skúška internetovej platformy nepriaznivo.

Na ubehnutých tisíc kilometrov vyšiel príjem na úrovni 204€, čo v prepočte na jeden kilometer znamenalo v priemere približne 0,2€. Náklady na prevádzku vozidla činia v danom prípade 0,34€/1km jazdy. Pri danom nábehu to znamená pre prevádzkovateľa nemalú stratu. Presnejšie – 136€.

Klienti sú so službami Boltu samozrejme spokojní, pretože poplatky za prepravu sú oproti bežným taxikárom smiešne. Nečudo, že to vyvoláva aj nevraživosť bežných taxikárov voči vodičom Boltu. A často aj posmech, pretože “podnikanie” na tento spôsob chce naozaj človeka v núdzi. Ktokoľvek si spočíta náklady a príjmy, nebude mať o podobnú spoluprácu záujem. Veľmi rýchlo zistí, že jediným výsledkom by bola vysoká strata.

Zárobok s Boltom ? Skôr sen a vôbec sa nedivím nespokojnosti tých, ktorí túto platformu vyskúšali.

Budú aj obete prepustené z hrobov ?

23.09.2025

Právo požiadať o prepustenie vyplýva zo zákona.A desiatky obetí či pozostalých žiadajú spravodlivosť – ich milovaní sa nikdy nevrátia,niet dôvodu na zľutovanie s vinníkom. Pochvaly alebo tresty … nič nezmenia na šialenstve 90.rokov.Pripraviť niekoho o život pre peniaze,naozaj niet väčšej zvrhlosti.A opakovane,to môže naozaj len psychopat. Médiá majú [...]

Korporátny fašizmus nevadí ?

22.09.2025

Digitálne otroctvo sa rozmáha pre ľahostajnosť štátu.Minister financií zavádza opatrenia,ktoré ožobračujú ľudí,bojujúcich o holé prežitie,ale ignorujú miliardové zisky platforiem,ktoré zneužívajú postavenie na trhu a zotročujú naivných a zúfalých … A tak severská platforma na rozvoz jedla niekoľkokrát ročne upraví provízie,ktoré inkasuje od reštaurácií (pod [...]

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

vtáčia chrípka vták žeriav

Hrozba vtáčej chrípky stúpa. Na farmách pri Berlíne musia zabiť desaťtisíce zvierat

26.10.2025 21:42

Odborníci očakávajú rozsiahly prenos, keďže choroba postihla aj divé vtáky, vrátane prvých prípadov u žeriavov.

Glück

Glück obhajuje cestu do Ruska: Dialóg je v záujme Slovenska, stretol som sa s otcom Muska aj Seagalom. V Moskve oslavoval výročie ruskej štátnej televízie

26.10.2025 19:56

Predseda parlamentného výboru pre obranu a bezpečnosť si myslí, že bez zdrojov z Ruskej federácie sa Európa ďalej nepohne.

hlasovanie o dôvere vláde, Ódor, Matovič, Šipoš

Aj Matovičovci vyzývajú Pellegriniho, aby nepodpísal novelu zákona o hazarde

26.10.2025 19:11

K odmietavému stanovisku voči novele o hazarde sa pridalo Progresívne Slovensko a prekvapivo aj koaličná SNS, ktoré očakávajú od prezidenta veto.

Trinidad Tobago Torpédoborec USS Gravely

Vojnová loď USA zakotvila pri Venezuele. Trump eskaluje kampaň proti drogovým kartelom, rastú obavy z konfliktu

26.10.2025 18:33

Americká vojnová loď dorazila do Karibiku. USA už zničili najmenej 10 lodí, o ktorých tvrdili, že pašujú drogy.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,451
Celková čítanosť: 10151660x
Priemerná čítanosť článkov: 4142x

Autor blogu