Vedľajší zárobok ? Najprv premýšľajte . . . nedajte sa dobehnúť špekulantmi

A nenaleťte lacným sľubom rôznych svetoznámych spoločností. Pretože neraz je slovo “privyrobiť” v ich podaní len šikovne skrytou právnou kľúčkou pred následkami toho, čo naozaj ponúkajú.

A tak sa ešte raz vrátime k jednej častej forme – zárobku na preprave cestujúcich alebo alternatívnej taxislužbe.

1. Čo vlastne ponúkajú platformy ?

Nejedná sa o žiadne zdieľané jazdy, ale plnohodnotnú prepravu cestujúcich na základe ich objednávky. Preto každý potenciálny prepravca sa uzavretím dohody o spolupráci stáva taxikárom a je povinný spĺňať náležitosti zákona. Čo znamená o.i.registráciu na príslušnom úrade, zaplatenie poplatkov, absolvovanie zdravotných vyšetrení a samozrejme registráciu vozidla, na ktorom bude poskytovať služby.

2. Nemýľte si zárobok a tržbu 

Platformy prostredníctvom reklamy často bombasticky oznamujú, že sa dá zarobiť aj 500€ týždenne. Slovo “zarobiť” je však lepšie označiť ako zavádzajúce, pretože v skutočnosti sa jedná obvykle o tržbu, ktorú môžete mať v týždennom intervale. A tržba nie je zárobok.

Musíte z nej odrátať všetky výdavky, spojené s prevádzkovaním činnosti a čo ostane, teoreticky môžete nazvať – zárobkom.

3. Vyskúšať, sledovať a zhodnotiť

Všetko treba skúsiť, hovorí sa. Navonok pôsobí zaujímavo, ak dostane niekto za prepravu klienta na trase dlhej 3,6km sumu 3,10€. Lenže to málokedy vypovedá o skutočnej trase, ktorú musel vodič absolvovať, aby službu poskytol. Preto je dôležité sledovať, koľko kilometrov naozaj prešiel a koľko bolo zaplatených. Platforma obvykle ukazuje len to, koľko kilometrov prešiel s klientom.

Ak prejdete za pristavením vozidla ku klientovi 4km, odveziete ho na trase dlhej 3,6km a nakoniec dostanete sumu 3,10€ – tak čísla budú vyzerať úplne inak. A rozhodne nebudú zaujímavé, ako tvrdia prevádzkovatelia platforiem. Obmedzte dojazdy za klientmi na minimum a pokojne odmietnite jazdy s dlhým dojazdom na nastúpenie klienta. Niekde to však nejde.

4. Jazdite v rámci mesta, a dobre zvážte objednávky do okolitých obcí alebo na dlhšie trasy

Platforma obvykle vypočíta cenu, z ktorej sú všetci zákazníci nadšení. Menej nadšení budete vy, ako odveziete klienta do obce, ktorá je vzdialená od mesta 7-10km a dostanete úhradu 5-6€. A potom zistíte, že sa musíte naprázdno vrátiť do mesta, pretože nemáte šancu na objednávku v obci, kde ste skončili. Zrazu zistíte, že ste prešli 20km, dostali pár eur. Niekto zarobil, niekto je spokojný, no vy nebudete ani jednou stranou.

5. Sledujte čas, ako dlho jazdíte

Sme len ľudia. Každý má svoje limity a dlhé hodiny trvajúce jazdenie môže priniesť nejeden problém. Robte si pravidelné prestávky a nejazdite viac ako osem hodín denne. Porovnajte si tržbu a počet odjazdených hodín. Ak máte pre päťdesiat či sto eur tržby jazdiť desať-dvanásť hodín denne, nestojí to za to. Skôr či neskôr vás môže zradiť vaše zdravie a môže to skončiť zbytočnou tragédiou.

6. Nenechajte sa opiť rôznymi príplatkami za jazdenie v exponovaných časoch

Neraz slúžia rôzne odmeny len na to, aby prevádzkovateľ platformy udržal autá v uliciach a videli ich potenciálni klienti. Nie je ničím ojedinelým, že vodič v “zvýhodnenom” čase má za tri hodiny tržbu desať-pätnásť eur, čo naozaj nestojí za strávený čas.

7. Nespoliehajte sa na platformu a budujte si vlastnú klientelu. Obstarajte si registračnú pokladnicu – či už virtuálnu alebo inú.

S nejedným klientom sa môžete dohodnúť na realizácii jazdy, ktorá je za cenu vypočítanú platformou nezaujímavá, no napriek tomu ju viete realizovať za prijateľnú cenu. Ale bez pokladne sa to nedá.

8. Nerobte reklamu od lacného Janka

Prevádzkovatelia platforiem neraz ponúkajú rôzne odmeny za propagáciu ich činnosti prostredníctvom vašich vozidiel. Dobre si spočítajte, či sa Vám to vyplatí.

V inzertných novinách sa úplne bežne platia stovky eur za jednostranovú reklamu vo formáte A4, a to často aj za jednorazové zverejnenie. Trvalá reklama sa spoplatňuje v úplne iných sumách.

Navyše, trvalá reklama na vozidle Vám môže znemožniť aj prijímanie iných objednávok, mimo prevádzkovateľov platforiem. Napríklad od organizátorov spoločenských podujatí (klasickou ukážkou sú svadby), či od sprostredkovateľov individuálnej prepravy – napríklad na letiská. Často požadujú čisté vozidlá bez akéhokoľvek označenia. A neraz ponúkajú príjmy, pohybujúce sa v porovnaní s platformami v galaktických rozmeroch.

9. Najdôležitejšie na koniec – naštudujte si zákony a nespoliehajte sa na to, čo Vám povedali zástupcovia platforiem

Pri možnej kontrole nebude nikoho zaujímať, čo a kto Vám povedal, ale len to, čo požaduje zákon. A prípadná sankcia nepostihne prevádzkovateľa, ale vás.

Nenechajte sa opiť plesnivým rožkom v lákavom balení.

 

Budú aj obete prepustené z hrobov ?

23.09.2025

Právo požiadať o prepustenie vyplýva zo zákona.A desiatky obetí či pozostalých žiadajú spravodlivosť – ich milovaní sa nikdy nevrátia,niet dôvodu na zľutovanie s vinníkom. Pochvaly alebo tresty … nič nezmenia na šialenstve 90.rokov.Pripraviť niekoho o život pre peniaze,naozaj niet väčšej zvrhlosti.A opakovane,to môže naozaj len psychopat. Médiá majú [...]

Korporátny fašizmus nevadí ?

22.09.2025

Digitálne otroctvo sa rozmáha pre ľahostajnosť štátu.Minister financií zavádza opatrenia,ktoré ožobračujú ľudí,bojujúcich o holé prežitie,ale ignorujú miliardové zisky platforiem,ktoré zneužívajú postavenie na trhu a zotročujú naivných a zúfalých … A tak severská platforma na rozvoz jedla niekoľkokrát ročne upraví provízie,ktoré inkasuje od reštaurácií (pod [...]

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

zhromaždenie, bratislava, protest

Bratislava v znamení 17. novembra: Opozícia aj občania žiadali koniec Ficovej vlády, neodradil ich ani dážď

17.11.2025 19:33, aktualizované: 20:28

Opozičný a občiansky protest k 17. novembru zaplnili Námestie slobody desaťtisícmi ľudí napriek dažďu a vetru.

Fico, Orbán

Fico upúšťa od spojenectva s Orbánom, zvažuje založiť v europarlamente vlastnú frakciu socialistov

17.11.2025 18:20

Fico zrušil rokovania s Orbánom o vstupe do Patriotov pre Európu, namiesto toho chce Smeru založiť v europarlamente vlastný „protivojnový“ klub.

fico,  poprad

Popradské gymnázium čelí hrubým nenávistným prejavom. Riaditeľka: Útočiť na pedagóga a žiakov je neprijateľné

17.11.2025 16:47

Riaditeľka upozornila, že učiteľ a jeho žiaci sa stali terčom útokov, osočovania a „hejtu“.

Peter Kmec

Prezident je pripravený prijať demisiu Petra Kmeca

17.11.2025 16:09

Prezident podľa vlastných slov nemieni naťahovať čas ani robiť obštrukcie.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,451
Celková čítanosť: 10175842x
Priemerná čítanosť článkov: 4152x

Autor blogu