Tragikomická snaha o podporu “ekológie”

Nie,nežiadal som o dotáciu na elektromobil a nemám to v pláne ani v blízkej budúcnosti.Je na to veľa dôvodov,v podstate to dnes pokladám za propagandistickú bublinu,kde na ekológii nikomu nezáleží.

Elektromobilitu sprevádza množstvo nezodpovedaných otázok,kde na konci v kroví sa nenápadne ukrýva problém,ktorý zablokoval výrobu niektorých automobiliek – nedostatok batérií.Alebo inak – výrobcovia batérií nestíhajú za výrobcami automobilov.

A nielen to.Nie som jediný,pre ktorého je automobil s dojazdom dvesto-tristo kilometrov nepoužiteľný a predražený.Ak by bola jeho cena desať-pätnásťtisíc eur,určite by som neváhal a investoval do druhého auta pre vybavenie drobných potrieb.Dať však dvojnásobok alebo viac za auto s komfortom a priestorom nižšej strednej triedy,výrazne obmedzeným dojazdom – je vyslovená hlúposť.Nespomínajúc ešte jednu maličkosť,o ktorej nejeden výrobca mlčí.Nejeden elektromobil je tak špecifickým vozidlom,že akákoľvek oprava a často i drobná sa môže prejaviť dlhodobým vyradením vozidla z prevádzky.

Štátna podpora sa minula za necelé štyri minúty.Omyl,nejednalo sa o podporu.Jednalo sa o čisto nesystémový a politicky motivovaný krok,kde nemal o rozšírenie ekomobility a ochranu životného prostredia vôbec nikto záujem.

Videl som to podobne ako iné opatrenia,napríklad sprísnenie pravidiel technických a emisných kontrol,kde bez problémov uspejú vozidlá vyrobené pred dvadsiatimi či tridsiatimi rokmi,a naopak vo veľkom rozsahu neuspejú vozidlá,ktoré idú po štyroch rokoch na prvú kontrolu.A poznám aj vozidlá renomovaných značiek,ktoré neuspeli na kontrole po dvoch rokoch od kúpy a uvedenia do prevádzky.Svoje by vedeli o tom povedať niektorí taxikári,ktorí investovali do luxusnejšieho vozidla v záujme skvalitnenia služieb a teraz majú hlavy v smútku.Škoda,že neinvestovali do kúpy legendárnej V3S,pretože tá prejde každou kontrolou aj o sto rokov.Čo na tom,že v závese za ňou musíte zapnúť hmlovky,však?
Elektromobilita je na Slovensku bublina,ktorú využije niekoľko vyvolených pre svoje kšefty.Namiesto systémovej podpory,založenej na reálnom prieskume možnosti trhu a Slovenska,sa vyhlasujú jednorazové pochybné akcie,kde sú ešte pochybnejšie nastavené pravidlá.O čo tu naozaj ide,to sa možno niekedy dozvieme.Alebo aj nedozvieme.

Možno by viac pomohol triezvy pohľad a oboznámenie sa s rôznymi štúdiami,ktoré v nejednom prípade preukázali,že aj verejne hanobený diesel je často ekologickejší ako zbožňovaný elektromobil.Mimochodom – skúste si predstaviť,že sa zajtra zobudíte do dňa,v ktorom behá po slovenských cestách stotisíc elektromobilov.Len sa nedivte,prečo držíte v hrsti – sviečku.

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

Nekalé praktiky digitálnych platforiem

25.05.2025

Na začiatku je bombastická reklama o fantastickom zárobku 29€ na hodinu či 14€ na hodinu A na konci krutá realita,kde zarábajú anonymní šmejdi s požehnaním štátu. Ako to teda funguje u najznámejších platforiem pre taxi a kuriérov? V prvom rade cez neustále nábory naivných,pretože fluktuácia je obrovská.Väčšina adeptov nepozná rozdiel medzi tržbou a zárobkom,a tak [...]

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

peter matyšák

Vinársky svet smúti: Odišla legenda Peter Matyšák

20.09.2025 17:15

Vinár Peter Matyšák, jeden z priekopníkov enogastronómie - párovania jedla s vínom, zomrel vo veku 73 rokov.

Horská služba zachraňovala Poliakov

Horská služba zachraňovala Poliakov, prečkali noc v oblasti Štrbského Soliska

20.09.2025 14:32

Horskí a leteckí záchranári zasahovali v sobotu vo Vysokých Tatrách pri pomoci dvom poľským horolezcom.

Tomáš Garrigue Masaryk

Masaryk mal pocit, že zomiera, a myslel na hlupáka Hlinku. Prečo? Táto história Čechov a Slovákov rozdeľuje, tvrdí expert

20.09.2025 14:00

Mal to byť posledný odkaz verejnosti od prezidenta Tomáša Garriguea Masaryka.

Matúš Šutaj Eštok

Šutaj Eštok: Ukončil som vojnu v polícii, zastabilizoval ju. Minister opustil svoj rezort, reagoval Karas

20.09.2025 13:56, aktualizované: 18:17

Debata Šutaja Eštoka a Karasa sa dotkla stavu polície, konsolidácie verejných financií, výzvy na generálny štrajk, ale aj odvolania šéfa SIS.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,449
Celková čítanosť: 10089751x
Priemerná čítanosť článkov: 4120x

Autor blogu