Test spotreby – Renault Captur 0. 9 TCe

Malý Renault má tesne pred prvou prehliadkou a tak som chcel vyskúšať, ako sa zmenila jeho spotreba. Súčasne má na počítadle dvadsaťtritisíc kilometrov, čo už by mohlo niečo zmeniť, povedal som si.

Je vybavený známym trojvalcom s preplňovaním, a výkonom 66kW. Tento motor som mal kedysi v inom aute, bolo ním Clio Grandtour. Čas však beží, malé Clio je minulosťou, a treba priznať – občas sa zamyslím, či som si ho nemal nechať, akosi mi chýba. No keďže som mal včera cestu v smere na Poprad, povedal som si, že vyskúšam možnosti (údajne) najpredávanejšieho auta vo svojej kategórii, teda Captura. Pripravil som si okruh, kde som do Popradu išiel v smere Krupina-Zvolen-Banská Bystrica-Brezno-Telgárt-Vernár-Poprad a naspäť som sa vracal trasou Poprad-Liptovský Mikuláš-Ružomberok-Donovaly-Banská Bystrica-Zvolen-Krupina.

Trasu do Popradu som sa rozhodol prejsť bežným štýlom, žiadne obmedzovanie, proste som išiel v rámci rýchlostných limitov, pričom som tempomat využíval minimálne. Prechádzal som množstvom obcí na trase, jediným rýchlejším úsekom bol prejazd od Zvolena za Banskú Bystricu po R1 a obchvate Banskej Bystrice. Po príjazde do Popradu svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 5,4l/100 km jazdy, ktorá zodpovedala aj dotankovaniu benzínu do nádrže.

Spiatočnú cestu som išiel iným štýlom. Rýchlosti som radil podľa doporučenia asistenta radenia, v maximálnej možnej miere som využíval tempomat, diaľnicu som využil na úseku Liptovský Mikuláš-Ružomberok a potom rýchlostnú cestu R1 z Banskej Bystrice do Zvolena. Po príjazde do Krupiny svietila na ukazovateli priemernej spotreby hodnota 4,1l/100km jazdy, čo je naozaj príjemné konštatovanie.

Spotreba však nie je všetko a jazdenie autom by malo prinášať aj istú radosť …

V druhom prípade som jazdil obvykle mimo obcí rýchlosťou 80-82 km/hod., na rýchlostných úsekoch 100 km/hod. Kedysi som podobný spôsob jazdenia vyskúšal na Cliu a spotreba naozaj klesla k hodnotám, ktoré potešili (najmä) peňaženku. Horšie to bolo s mojimi pocitmi. Proste ma to nebavilo. Radosť z jazdenia sa zmenila na nudný presun z miesta A do miesta B, nič viac, nič menej. A pochybujem, že by niekoho bavilo jazdiť podobným štýlom dlhší čas. A to som ešte nevyužil tlačidlo ECO, pretože by mi naozaj stáli vlasy dupkom a zuby klepali.

Renault uvádza pri tejto motorizácii priemernú spotrebu 5,4-5,6l/100km. Pri bežnom jazdení sa dá táto spotreba v pohode dosiahnuť. Netreba sa nijako obmedzovať, v prípade potreby sa trojvalec rád “vytočí” do vyšších otáčok, akurát platí to isté, čo aj predtým – je zbytočné ho vytáčať nad tritisíc otáčok. Pribudne hluk, na výkone to však veľmi nevidieť. Akurát by sa to odrazilo na vyššej spotrebe.

Kúpiť alebo nekúpiť ?

Za Captura sme zaplatili bezmála trinásťtisíc eur. Donedávna by som zdvihol obe ruky za to, že to bola dobrá kúpa. Lenže – pred týždňom som vyskúšal benzínovú verziu väčšieho brata Captura, teda Kadjara, ktorého naftovú variantu používame už tri roky. V prípade skúšaného benzínu sa jednalo o motor s objemom 1,3l a výkonom 118kW, a hoci som sa nijako pri jazdení neobmedzoval, konečná hodnota priemernej spotreby sa zastavila na čísle 5,4l/100km. A musím priznať, že sa mi z požičaného Kadjara ani nechcelo vystúpiť, toľko radosti mi priniesol. Iste, oproti Captura by bol drahší o desaťtisíc eur.

Takže by som každému doporučil vyskúšať obidve autá a podľa toho sa rozhodovať. Za seba poviem jedno – ak by v čase kúpy Captura bol k dispozícii aj Kadjar so spomínaným (novým) benziňákom a mal by som možnosť porovnania, asi by som siahol po Kadjare. Captur je pohodlné vozítko s príjemnou spotrebou, ktoré má aj zaujímavú cenu … ale cena nie je všetko. V prípade Kadjara mi prišla na um len jedna myšlienka, vyvolavajúca istú pochybnosť – akú životnosť bude mať malé turbo s takým výkonom ?

Každému podľa jeho chuti, nie ? Ani Captur nepokladám za zlé rozhodnutie, v podstate mi vadí na ňom len to, že občas skáče na našich cestách ako koza. Ak však nechcete stratiť radosť z jazdy, bude lepšie ignorovať asistenta radenia a zabudnúť na existenciu tlačítka ECO. (Ešte keby tam nebola sprostosť s názvom Štart-Stop, ktorú treba neustále vypínať).

 

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

Nekalé praktiky digitálnych platforiem

25.05.2025

Na začiatku je bombastická reklama o fantastickom zárobku 29€ na hodinu či 14€ na hodinu A na konci krutá realita,kde zarábajú anonymní šmejdi s požehnaním štátu. Ako to teda funguje u najznámejších platforiem pre taxi a kuriérov? V prvom rade cez neustále nábory naivných,pretože fluktuácia je obrovská.Väčšina adeptov nepozná rozdiel medzi tržbou a zárobkom,a tak [...]

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

trump

Trump zvažuje uvalenie sankcií na európskych politikov za reguláciu digitálnych služieb

25.08.2025 23:55

Sankcie môžu postihnúť činiteľov Európskej únie a jej členských štátov, ktorí majú na starosti zavádzanie nariadenia o digitálnych službách (DSA).

kamenický

Koalícia stále ladí konsolidáciu, pokračovať bude vo štvrtok

25.08.2025 22:57

Podľa ministra financií Kamenického sa vláda snaží nájsť zhodu na posledných konsolidačných opatreniach.

Pri výbere detskej autosedačky je kľúčová výška, nie vek dieťaťa

Pri čelnej zrážke v Malackách sa ťažko zranilo 6-ročné dieťa, bolo v sedačke nepripútané

25.08.2025 21:15

Polícia vyšetruje čelnú zrážku dvoch áut na Mierovom námestí v Malackách, ku ktorej došlo v pondelok krátko pred 17.00 h.

počasie, mráz, záhrada, teplomer

Pozor na prízemný mráz, varujú meteorológovia

25.08.2025 20:11

Na viacerých miestach Slovenska sa môže v noci vyskytnúť prízemný mráz.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,449
Celková čítanosť: 10055770x
Priemerná čítanosť článkov: 4106x

Autor blogu